TONI MASSANÉS, director general de la Fundació Alícia
Toni Massanés és gastrònom, i s’ha dedicat sobretot a la docència, l’escriptura i la recerca. Ha viatjat per conèixer -de la mà d’experts, productors, artesans, cuineres i cuiners- les cultures alimentaries més prestigioses del món.
IVAN LEANIZBARRUTIA, Responsable del sector Travel & Tourism a YouGov Espanya
La trajectòria professional de l’Ivan Leanizbarrutia ha estat sempre emmarcada dins dels àmbits de la comunicació, el màrqueting i la tecnologia, i, en els darrers anys, molt enfocada al sector turístic. Ha desenvolupat projectes tant des de l’emprenedoria, llançant la seva start-up de CRM basat en dades de xarxes socials, com formant part d’empreses locals i internacionals. Actualment, és el responsable del sector Travel & Tourism a YouGov pel mercat ibèric, oferint als principals DMO’s i marques del sector dades tant de posicionament dels destins com de coneixement dels viatgers.
Presenta el Projecte: Enoturistes virtuals, entendre al nostre client gràcies a la IA
Mitjançant Virtual Audiences, podem recrear els diferents tipus d’enoturista que existeixen en un mercat determinat, interactuar amb ells i identificar insights que ens permetin alinear la nostra estratègia de producte i màrqueting amb el que busquen. Una manera revolucionària d’accedir al coneixement del nostre consumidor.
BELLA SHAHSUVARYAN, Relationship Manager, GDS-Movement
Bella és una professional amb una àmplia experiència en gestió de destinacions, i durant més de tres anys ha tingut un paper fonamental en l’impuls del turisme regeneratiu i el sector d’esdeveniments a nivell global. Com a Manager de més de 20 destinacions europees que participen al programa de millora de l’exercici en sostenibilitat del GDS-Index, Bella ofereix un suport personalitzat per a les avaluacions comparatives i consultoria contínua sobre iniciatives de sostenibilitat. Posseeix un mestratge en Gestió de Destinacions i un Certificat Professional en Turisme Sostenible del GSTC. Des del 2023, Bella és membre del consell assessor de Best Cities Global Alliance
Presenta el Projecte: Cap a Destinacions Més Regeneratives: El Rol del GDS-Index i la Dimensió Alimentària
GDS-Index és una eina que s’utilitza per avaluar i classificar l’exercici de destinacions turístiques en relació amb la seva sostenibilitat i compromís amb el desenvolupament responsable. Aquest índex proporciona a les destinacions turístiques un marc per identificar àrees de millora i potenciar-ne els esforços en la creació d’un entorn més sostenible i responsable. Entre altres, el GDS-Index avalua si els restaurants a les destinacions estan certificats pel que fa a menjar sostenible. Durant la presentació explicarem com, mitjançant aquesta avaluació, el GDS-Index impulsa les destinacions a adoptar polítiques que promoguin el menjar saludable, sostenible i accessible per als turistes, contribuint a una experiència gastronòmica que respecta tant el medi ambient com les comunitats locals.
DANIEL FONTANET, CEO i Cofundador, MindChef
Amb una trajectòria de més de 10 anys en el món de la tecnologia, especialitzat en Big Data, intel·ligència artificial i transformació digital, he liderat equips i projectes en consultores internacionals i en sectors molt diversos, tant en l’àmbit públic com en el privat. Actualment lidero MindChef, una startup que utilitza la IA per optimitzar processos culinaris i generar noves experiències gastronòmiques, amb la voluntat també d’apropar el petit comerç i el producte de proximitat als restaurants, fomentant una gastronomia més sostenible i connectada amb l’entorn.
Presenta el Projecte: MindChef: Assistint la Gastronomia amb Intel·ligència Artificial
GEMMA ROIG, Responsable comercialització i comunicació, Celler Mas Llunes
La Gemma Roig és Llicenciada en Administració i Direcció d’Empreses i ha complementat la seva formació amb estudis de Summilleria i del Wine & Spirits Education Trust (WSET). Després de finalitzar els estudis universitaris, va viure una temporada al Regne Unit i va treballar durant dos anys en el departament d’administració d’una empresa del sector industrial.
L’any 2014 es va incorporar al celler familiar Mas Llunes, situat a l’Empordà, com a segona generació del projecte, on treballa amb el seu pare amb qui comparteix la passió per la terra, la vinya i el vi. Va començar assumint tasques d’enoturisme i actualment se’n ocupa de la comercialització i comunicació.
Presenta el Projecte: L’Experiència de Degustació de Vi Multisensorial a Mas Llunes
DIANA NABIH, Cofundadora i CEO, Aisee
Amb una trajectòria internacional en comunicació estratègica i gestió de projectes d’innovació europeus, la Diana ha liderat iniciatives en transformació digital, educació i cultura, incloent-hi projectes vinculats a la gastronomia. Sempre ha treballat amb un objectiu clar: generar un impacte real connectant persones, territoris i solucions. Aquesta visió l’ha portada a veure una realitat silenciada: milions de persones encara no poden saber amb seguretat què mengen. Per això ha cofundat Aisee, una app que utilitza la intel·ligència artificial per llegir i interpretar ingredients en temps real, adaptant-se a al·lèrgies, intoleràncies o preferències culturals. Aisee vol redefinir com mengem i viatgem, apostant per un turisme inclusiu i una alimentació sense barreres, visquis on visquis i viatgis on viatgis. Recentment, Aisee ha estat seleccionada per formar part del programa de Preincubació de Barcelona Activa, un pas clau per continuar desenvolupant la seva proposta des de l’ecosistema local amb visió global.
Presenta el Projecte: Aisee: Revolucionant la Seguretat Alimentària en el Turisme Gastronòmic amb Intel·ligència Artificial
Aisee és una app que escaneja llistes d’ingredients, les tradueix a l’instant i detecta si un producte és apte segons les teves al·lèrgies, intoleràncies o preferències culturals. És el teu assistent alimentari intel·ligent: funciona en qualsevol idioma i país, i t’ajuda a menjar amb seguretat siguis on siguis. Ideal per al dia a dia i per viatjar sense sorpreses.
MARIE LINDSTRÖM, Directora de Too Good To Go a Espanya
Marie Lindström és directora general de Too Good To Go a Espanya, companyia d’impacte social responsable de la major app al món que connecta usuaris amb milers d’establiments que venen el seu excedent de menjar diari a preus més reduïts i així lluitar contra el malbaratament d’aliments. Llicenciada en Administració i Direcció d’Empreses per la Universitat de Lunds, ha centrat tota la seva trajectòria professional en la direcció i la implementació estratègica de negocis en diferents mercats així com el lideratge i la gestió d’equips. D’aquesta manera, Marie ha estat directora general de la marca de cerveses Carlsberg a Espanya i Mèxic, així com la country manager de GoTo a Espanya, una app de serveis de mobilitat multimodal, entre d’altres empreses on ha desenvolupat la seva carrera. L’octubre del 2022 Marie es posa al capdavant del moviment organitzat per Too Good To Go al mercat espanyol amb l’objectiu d’apoderar i inspirar tothom per posar fre al malbaratament d’aliments i així complir amb un somni que és aconseguir un planeta en què el menjar no es llença.
Presenta el Projecte: Too Good To Go empresa d’impacte social amb certificació B Corp, que té com a missió inspirar i empoderar tothom en la lluita davant del malbaratament d’aliments.
JAVIER JIMÉNEZ RODRÍGUEZ, Cofundador, Effiwaste
Javier Jiménez Rodríguez és un emprenedor i consultor especialitzat en sostenibilitat, innovació i transformació digital. Al llarg de la seva trajectòria, ha liderat i desenvolupat projectes d’alt impacte per a entitats com AJE, Zubi Labs, Biosphere, entre altres, sempre amb un enfocament en la digitalització, l’economia circular i l’eficiència operativa. Actualment, és cofundador d’Effiwaste, una startup tecnològica enfocada en la reducció del malbaratament alimentari en el sector HORECA mitjançant solucions digitals intel·ligents. En només un any, Effiwaste ja està present en més de 10 cadenes hoteleres i ha estat reconeguda per institucions de referència com ONU Turisme, Basque Culinary Center, AMT (Aliança de Municipis Turístics) i La Nave de l’Ajuntament de Madrid.