Virtual

VI-RTUAL. Experiències al món de l’enoturisme

Horari: de 12:50 a 14:00 h

L'enoturisme a Catalunya atrau anualment uns 700.000 visitants, i gairebé el 50% dels cellers ofereixen innovadores propostes enoturístiques. Veurem algunes d'aquestes propostes, ja que totes elles transformen profundament l'experiència del visitant. En aquesta sessió descobrirem les tendències, els reptes i les dificultats que es troben els cellers a l'hora d'implantar tecnologia.

GEMMA BELMONTE, Tècnica de l’Oficina de Màrqueting Turístic. Gerència de Serveis de Turisme. Àrea de Desenvolupament Econòmic i Turisme, Diputació de Barcelona

 

Experta i apassionada del sector turístic amb més de 25 d’anys d’experiència en l’àmbit públic i privat, impulsant projectes de creació de producte, promoció, comercialització i desenvolupament territorial  en el sector hoteler, consultoria turística i administració pública. És la Product Manager del producte d’enogastronomia en el marc de l’Oficina de Màrqueting Turístic a la Gerència de Serveis de Turisme de la Diputació de Barcelona, i coordina accions estratègiques amb agents del territori dinamitzant projectes col·laboratius  i sostenibles entre el sector públic i el privat.

 

XAVIER FORNOS, director, Museu de les Cultures del Vi de Catalunya

Llicenciat en Història de l’art per la UB, Màster en Gestió del Patrimoni Cultural i Museologia per la UB. Entre els anys 2000 i 2003 treballa en tasques de documentació i conservació preventiva al Museu Romàntic Can Papiol de Vilanova, a la Biblioteca-Museu Víctor Balaguer i als Museus de Sitges. Entre 2003 i 2009 treballa com a conservador de les col·leccions i també com a responsable de l’acció cultural al VINSEUM Museu de les Cultures del Vi de Catalunya. Des de 2010 i fins l’actualitat és director del VINSEUM, des de llavors ha coordinat les diferents fases d’obres de reforma arquitectònica, obra de Santiago Vives, i ha dirigit el projecte de renovació museogràfica del nou VINSEUM, inaugurat el novembre de 2024, i dissenyat per Varis Arquitectes. Des de la seva inauguració, el nou equipament el Consell d’Europa l’ha guardonat amb el Premi a Millor Museu del Vi d’Europa de 2024, i a l’any 2025 la Generalitat de Catalunya ha aprovat la consideració del VINSEUM com a Museu d’Interès Nacional.

 

CARLA DÍEZ, Responsable d’enoturisme, Cava Bertha

 
La Carla porta dos anys treballant com a guia d’enoturisme els caps de setmana a Cava Bertha i mig any com a responsable. Encarregada de gestionar l’equip i realitzar les visites immersives aportant tots els seus coneixements enològics, turístics i de tracte amb el client.

TONI TORRENTE, Cap de línia de visualització interactiva de la unitat de tecnologies multimèdia, Eurecat

Toni Torrente porta més de 25 anys involucrat en projectes relacionats amb la visualització immersiva, en projectes industrials, culturals i de dinamització de les tecnologies digitals interactives a diferents sectors. Des de l’exploració de prototips digitals a la promoció d’experiències turístiques, la integració de tecnologies ens permet posar en valor informació preexistent que de vegades queda en un segon terme. Actualment en Toni és el responsable de la Línia de Visualització Interactiva a la Unitat de Tecnologies Multimèdia de Eurecat.

Presenta el Projecte: Enotour: Towards Digitalisation of Wine Tourism

En el marc del projecte Enotour Eurecat ha treballat en tres àmbits diferents com el desenvolupament de un eina de Self Assesment de Digitalització per a cellers  de diferents països i mides, la generació de plataformes formatives amb l’objectiu de generar micro credencials, i per últim, la generació d’experiències virtuals auto mantingudes pels cellers. 

RAFAEL GONZÁLEZ, Director i fundador, Vivential Value

Expert en innovació en intel·ligència turística i pioner en l’explotació de dades rellevants per al sector enogastronòmic per a entitats i destinacions líders, com ACEVIN o Euskadi, entre altres. Present a la llista dels 150 professionals més influents en el turisme d’Espanya (edicions 2020 a 2025). És membre fundador i de la junta directiva del TECH TOURISM CLUSTER de Catalunya, membre col·laborador de la RED DTI i compta amb una àmplia experiència docent amb emprenedors, institucions turístiques i universitats de referència en turisme gastronòmic, com el Basque Culinary Center de Donostia o CETT-UB de Barcelona.

Ponència: IA aplicada a l’anàlisi i millora de l’experiència del turista enogastronòmic.

Es presentarà la nova metodologia “MeturIA” (Monitor d’Experiència Turística amb Intel·ligència Artificial) desenvolupada per l’equip de Vivential Value per a un anàlisi més detallat de l’experiència del visitant i la seva percepció respecte elements rellevants com la qualitat, la autenticitat i la sostenibilitat turística. Es mostrarà la utilitat i potència dels models d’intel·ligència artificial generativa per analitzar diferents tipus de recursos i experiències de turisme gastronòmic, com cellers, mercats o restaurants.